پاتک نرم افزاری؛ حملات سایبری Reviewed by Momizat on . جهت آشنایی با جنگ سایبری چهلمین نشست سالانه اقتصاد جهانی در داووس سوییس تشکیل شد. در این نشست با حضور سران کشورها به غیر از بازنگری وضعیت اقتصادی و بررسی راه‌ها جهت آشنایی با جنگ سایبری چهلمین نشست سالانه اقتصاد جهانی در داووس سوییس تشکیل شد. در این نشست با حضور سران کشورها به غیر از بازنگری وضعیت اقتصادی و بررسی راه‌ها Rating: 0
شما اینجایید: خانه » عمومی » پاتک نرم افزاری؛ حملات سایبری

پاتک نرم افزاری؛ حملات سایبری

جهت آشنایی با جنگ سایبری

saibery

چهلمین نشست سالانه اقتصاد جهانی در داووس سوییس تشکیل شد. در این نشست با حضور سران کشورها به غیر از بازنگری وضعیت اقتصادی و بررسی راه‌های بهبود و برون رفت از بحران اقتصادی جهانی، مباحثی چون فناوری، نوآوری و مهم‌تر از همه جنگ سایبر که روز به روز در جهان گسترش یافته و به ابزاری برای بر پا کردن جنگ نرم تبدیل شده، مطرح شد. در این مراسم در میان افراد برجسته جهان،  مردان موثر دنیای فناوری از جمله بیل گیتس و اریک اشمیت و کارشناسان امنیتی نیز حضور یافته بودند. 

پیمان جهانی برای جلوگیری از جنگ سایبر   

حمدون توره، دبیر کل ITU(اتحادیه جهانی مخابرات) در نشست داووس با دادن هشدار در مورد افزایش جنگ سایبر در جهان، لزوم تبیین پیمانی جهانی برای اجتناب از این گونه حملات را که به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده، را تایید کرد. 

حمله سایبر چین به گوگل یکی از مباحث اصلی در داووس بود و توره در این مورد گفت: خطرپذیری کشمکش‌های سایبر بین این دو کشور سال به سال در حال رشد است. در همین راستا باید پیمان جهانی تبیین شود تا هیچ کشوری اقدام به حمله سایبر نکند. وی با اشاره به حملات سایبر استونی در سال گذشته، افزود: جنگ سایبر ممکن است از یک بلای ناگهانی همچون تسونامی هم بدتر باشد. او با پیشنهاد یک توافق بین‌المللی گفت: این توافق می‌تواند یک چارچوب شبیه یک معاهده صلح پیش از جنگ  باشد.

جنگ سایبر ممکن است از یک بلای ناگهانی همچون تسونامی هم بدتر باشد.

توره عنوان کرد: کشورها باید تضمین بدهند که شهروندان‌شان را از این حملات در امان نگه داشته، از حقوق آنها در دسترسی به اطلاعات پشتیبانی کنند و تروریست‌های سایبر را حمایت نکنند.

جان نگروپونته،‌ مدیر سابق آژانس اطلاعات آمریکا نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه آژانس‌های اطلاعات در مرکز قدرت هستند، اولین گزینه برای حملات اینچنینی به شمار می‌روند.

همچنین سوزان کالینز، سناتور حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد که این حملات سایبر، جرقه‌ای برای افروختن یک جنگ تمام عیار است. این پدیده شبیه بمب‌گذاری در نیروگاه تولید برق است. اگر کسی در نیروگاه برق بمبی منفجر کند و مشاهده کنیم که اشخاص دیگری نیز چنین هدفی را دارند، می‌توان نتیجه گرفت که جنگی در شرف وقوع است. حمله سایبر نیز ابعاد دیگری از این جنگ است. با این تفاوت که افراد سیستم‌های کامپیوتری را مورد هدف قرار می‌دهند. کرگ ماندی(Craig Mundie)، مدیر ارشد تحقیقات و استراتژی مایکروسافت نیز که در این نشست شرکت کرده بود، اعلام کرد: حداقل ۱۰ کشور در جهان وجود دارد که از نظر توانایی زیرساختی اینترنت می‌توانند دست به حملات اینترنتی بزنند و به گونه‌ای این کار را انجام دهند که به نظر برسد از نقطه دیگری بوده است. وی افزود:

اینترنت بزرگ‌ترین مرکز کنترل و فرماندهی برای افراد شروری است که در این کشورها زندگی می‌کنند.

رییس شرکت امنیت آنلاین مکافی در اجلاس داووس  چین، آمریکا، روسیه، اسراییل و فرانسه را جزو ۲۰ کشوری نام برد که وارد رقابت تسلیحات فضای سایبر شده و خود را برای درگیری‌های اینترنتی آماده می‌کنند.

ماندی و کارشناسان دیگر به نیاز روزافزون نظارت بر اینترنت به ‌منظور مقابله با کلاهبرداری، جاسوسی و انتشار ویروس تاکید کردند.

ماندی گفت: مردم هنوز درک زیادی از فعالیت‌های مجرمانه در اینترنت چه در سطح انفرادی و چه در سطح ملی ندارند، در حالی که این پدیده به امری بین‌المللی تبدیل شده است. وی افزود: ما به سازمانی شبیه به سازمان بهداشت جهانی برای اینترنت نیاز داریم. زیرا حملات سایبر همانند بیماری‌های فراگیر در حال شیوع است و باید از طریق یک سازمان از شیوع این پدیده جلوگیری کرد. ماندی عنوان کرد که کاربران اینترنت نیز باید همانند رانندگان که گواهی‌نامه رانندگی دارند، مجوز ورود به اینترنت داشته باشند.

ماندی خاطر نشان کرد: شما برای اینکه رانندگی کنید، باید گواهی‌نامه داشته باشید تا نشان دهد که  قادر به رانندگی هستید و از سوی دیگر خودروی‌تان نیز باید معاینه فنی شده و بیمه داشته باشد. اندری کودلسکی، مدیر شرکت Kudelski Group اعلام کرد: باید اینترنت جدیدی ساخته شود که کاربران را مجبور به داشتن دو کامپیوتر کند. این کامپیوترها به هم متصل نمی‌شوند و ویروس‌ها را به هم منتقل نمی?کنند. در واقع یک اینترنت برای عملکردهای امن و دیگری برای فعالیت‌های آزاد است.

 

فشار گوگل به چین

اریک اشمیت در این نشست فرصت را غنیمت شمرد و در مورد وضعیت فیلترینگ در چین داد سخن داد. وی گفت: گوگل با سانسور اینترنت در چین مخالف است و قصد دارد با تحت فشار قرار دادن مقامات این کشور، وضعیت را برای کاربران چینی بهبود بخشد.

وی افزود: دوست داریم شرایط زندگی چینی‌ها را به عنوان یک کشور در حال رشد بهبود داده و دسترسی به اطلاعات را برای شهروندان این کشور آسان‌تر کنیم. اما سانسور اینترنت را دوست نداریم و این امر را به صورت عمومی و رسمی اعلام کرده‌ایم. آنچه که ما می‌خواهیم تغییر در این کشور است و امیدواریم با انجام مذاکرات لازم دسترسی اطلاعات را برای چینی‌ها راحت‌تر کنیم.

 

بیل گیتس در نشست اقتصاد جهانی

بیل گیتس مدیر عامل بازنشسته مایکروسافت در نشست اقتصاد جهانی داووس اعلام کرد که ۵/۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده تا تحقیقات آکادمیک گسترده‌تری در حوزه انرژی و تغییرات آب و هوایی زمین انجام شود. بخشی از این سرمایه‌گذاری به منظور ساخت موتورهای سازگار با محیط زیست و مدیریت سیستم طبیعی کره زمین برای جلوگیری از افزایش گرمای جهانی انجام شده است. او همچنین گفت که خود را ملزم کرده که تا ۱۰ سال آینده، در زمینه ساخت واکسن ۱۰ میلیارد دلار هزینه کند.

 

فناوری‌های سبز در داووس 

سازمان‌دهندگان نشست جهانی اقتصاد در داووس سوییس برای کاهش دی اکسیدکربن درسال جاری دست به یک ابتکار جالب زدند. سازمان دهندگان نشست داووس، منطقه نشست را منطقه سبز اعلام کرده و با ایجاد تسهیلات لازم کاری کردند که مقامات کشورها و افراد برای تردد در این منطقه از خودروهای برقی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. هرسال نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفراز بخش دولتی و خصوصی به همراه ده‌ها خبرنگار در این نشست شرکت می‌کنند و محل نشست مملو از انواع خودروها یا هلیکوپترهای شخصی می‌شود که این امر باعث افزایش دی‌اکسید کربن می‌شود. اما در نشست امسال اقدام نمایشی سازمان دهندگان تلاشی بود برای آگاهی بیش‌تر به مقامات کشورها و مردم برای توجه به آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین با استفاده از فناوری‌های سبز بود.

فناوری‌ جادو می‌کند

دانشمندان سوییسی در داووس با اشاره به اینکه فناوری‌ها جادو می‌کنند، اعلام کردند که آخرین دستاوردهای پزشکی، روباتیک و بیومکانیک تاثیر بسیار زیادی در زندگی افراد مسن داشته است. اما با این همه اتخاذ تصمیم ‌های اساسی در این زمینه ضروری است.

این افراد معتقدند که همانطور که هر روز فناوری‌های جدیدی برای جوانان و نوجوانان طراحی و ساخته می شود، باید فناوری‌هایی نیز برای افراد مسن طراحی شوند.

آنها با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۵ سال، یک سوم جمعیت کشوری چون سوییس را تشکیل می‌دهند، باید در طراحی فناوری‌ها این قشر از مردم نیز مورد توجه قرار گیرند. آنها بر ساخت روبات‌ها و فناوری‌های دستیار یا فناوری‌هایی که در خانه و بیرون از خانه به داد افراد مسن می‌رسد، تاکید کردند.

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

8 - = 5

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا