RAM DDR3 Reviewed by Momizat on . DDR3 DDR3 حافظه ی جدیدی از سری حافظه های SDRAM هست که نام کامل آن :       (Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memory) هست قرار است جایگزین حاف DDR3 DDR3 حافظه ی جدیدی از سری حافظه های SDRAM هست که نام کامل آن :       (Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memory) هست قرار است جایگزین حاف Rating:
شما اینجایید: خانه » عمومی » RAM DDR3

RAM DDR3

RAM DDR3

DDR3

DDR3 حافظه ی جدیدی از سری حافظه های SDRAM هست که نام کامل آن :      

(Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memory) هست قرار است جایگزین حافظه های DDR2 شود که به تازگی مصرف زیادی پیدا کرده است.

  این حافظه با تکنولوژی ۹۰ نانومتری ساخته می شود که باعث می گردد مصرف کمتر داشته باشد ( DDR 2.5 ولت و در DDR2 1.8 ولت و در DDR3 به ۱٫۵ ولت رسیده است . ) و با استفاده از دو ردیف ترانزیستور مشکل حال حاضر را حل کرده است.
پهنای prefetch buffer هم در این حافظه ها به ۸ بین رسیده است که در DDR2 4 بیت و این پهنای در DDR 2 بین می باشد . prefetch buffer نهان گاهی است در حافظه های امروزی برای ذخیره کردن و نگه داشتن اطلاعاتی که به آن ها نیاز نیست نگه داری شود . که این باعث سرعت بیشتر جواب گویی رم و بهتر کار کردن آن در پردازش این اطلاعات است.
کار موثری که این حافظه در انتقال اطلاعات انجام می دهد سرعتی برابر ۴۰۰-۸۰۰ مگاهرتز هست که در حافظه های DDR2 این سرعت ساعت برابر ۲۰۰- ۵۳۳ مگاهرتز و در حافظه های DDR برابر ۱۰۰-۳۰۰ مگاهرتز این سرعت ساعت بود . همچنین پهنای باندی که پردازنده های DDR3 برابر با ۸۰۰-۱۶۰۰ مگارهرتز شده است عمل بسیاری مهمی در کارهای گرافیکی هست به دلیل اینکه این پهنای باند برای پردازش بین فریم ها ضروری است.
اولین نمونه DDR3 در اولایل ۲۰۰۵ آمد ولی در اواسط سال ۲۰۰۶ بود . در این هنگام اینتل بلافاصله اعلام کرد که اینتل در اواخر سال ۲۰۰۷ پردازنده ها و سیستم های پشتیبان کننده ی این حافظه را عرضه خواهد کرد . در این راستا AMD هم در برنامه ی خود در DDR3 وسیستم های مورد پشتیبانی آن را در ۲۰۰۸ عرضه می کند.

در واقع پس از معرفی پردازنده های نسل جدید Core 2 Duo , عرضه حافظه های نسل DDR3 توسط سازندگان گنده آغاز شده است. سرعت انتقال داده های DDR3 دو برابر DDR2، چهار برابر DDR و هشت برابر SDRAM است. تفاوت دیگر این حافظه ها در تعداد پین های پایه قطعه و میزان مصرف انرژی آن هاست.

GDDR3  چیست؟

GDDR3 هم حافظه ی دیگری هست که از نظر اسمی بسیار شبیه DDR3 هست ولی این فقط در اسم است !!! این حافظه را سال ها هست مورد استفاده دو شرکت بزرگ Nvidia و ATI هست . و سیستم اصلی کنسول XboX 360 هم از این همین حافظه استفاده می کند . این حافظه ی اشتباها به DDR3 ربط داده شده است در فرق این دو هم مقاله ای دوست عزیزم تهیه کرده است .

 FSB چیست

FSB مخفف  کلمات انگلیسی  Front side Bus است . FSB تحت نامهای باس پرسسور و باس حافظه یا باس سیستم شناخته شده است. FSB پروسسور را به حافظه اصلی ( رم ) و سایر اجزاء داخل کامپیوتر متصل می کند. FSB می توانداز  ۱۳۳و ۲۶۶ و ۴۰۰و۸۰۰و۱۰۳۳و۱۰۶۶ و …  MHz یا بالاتر باشد. زمانی که کامپیوتر یا مادربرد می خرید یا اسمبل می کنید یکی از مهمترین مشخصاتی که باید به آن توجه کنید FSB است.

سرعت FSB بوسیله بایاس سیستم یا جامپر ( jumper ) که روی مادربرد قرار دارد تعیین می شود. بیشتر مادربردها اجازه تغییر FSB را تا جاییکه کامپیوتر over clock نشود می دهند.

اشکالاتی نظیر هنگ کردن  سخت افزار کامپیوتر،  خراب شدن اطلاعات یامشکلاتی از این دست ممکن است از  سازگار نبودن قطعات باهم باشد . همخوانی  سخت افزارهائی مثل رم ، cpu ،و …  با مادربرد و یا FSB مادربرد بسیار با اهمیت است.

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

4 - = 0

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا