RAM DDR Reviewed by Momizat on .  DDR چیست؟ Double Data-Rate Memory= DDR Memory DDR SDRAM که به طور خلاصه DDR نامیده میشود تکنولوژی ساختار یافته ای بر اساس SDRAM های PC100 و PC133 فعلی می باشد  DDR چیست؟ Double Data-Rate Memory= DDR Memory DDR SDRAM که به طور خلاصه DDR نامیده میشود تکنولوژی ساختار یافته ای بر اساس SDRAM های PC100 و PC133 فعلی می باشد Rating:
شما اینجایید: خانه » عمومی » RAM DDR

RAM DDR

RAM DDR

 DDR چیست؟
Double Data-Rate Memory= DDR Memory

DDR SDRAM که به طور خلاصه DDR نامیده میشود تکنولوژی ساختار یافته ای بر اساس SDRAM های PC100 و PC133 فعلی می باشد و برای دو برابر کردن نرخ اطلاعات حافظه طراحی شده است.
یک حافظه SDRAM با فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز میتواند یک Signal را در یک واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال اطلاعات آن ۱۰۰ مگاهرتز خواهد.
یک حافظه DDR با فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز میتواند دو Signal از اطلاعات را در واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال آن ۱۰۰MHz x2 یا همان ۲۰۰ مگاهرتز می باشد و یک حافظه DDR با فرکانس ۱۳۳ مگاهرتز که نرخ ارسال آن معادل۱۳۳MHz x2 یا همان ۲۶۶ مگاهرتز خواهد بود.
به طور علمی خطوط انتقال حافظه های DDR از نوع PC1600 با فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز و PC2100 با فرکانس ۱۳۳ مگاهرتز و DDR از نوع PC2700 با فرکانس ۱۶۶ مگاهرتز کار خواهند کرد.
به طور کلی ماژول های حافظه DDR با نرخ ارسال ۲۰۰MHz ،۲۶۶MHz ،۳۳۳MHz ایفای نقش می نمایند.حافظه های DDR باعث ایجاد نسل جدید کامپیوترهای پر قدرت در سطوح مختلف از قبیل Desktop ،Workstation ،Server ،Notebook و Sub_Compact Computer گردیده اند.همچنین این تکنولوژی در صنعت Data Communication و محصولات شبکه از قبیل Router و Switch نیز نقش بسزایی ایفا می کند و باعث تغییر و تحول در ساختار درونی این رده دستگاهها گردیده است.
در این راستا شرکت ها و کمپانیهای صاحب نام در تکنولوژی کامپیوتر و کمپانی های سازنده Chipset از قبیل Intel ،VIA ،AMD ،Acer Labs (ALI )،SIS ، nVIDIA و ATI طی یک توافق پشتیبانی از حافظه های DDR در سطوح مختلف محصولات جدید خود را اعلام نموده اند.

مقایسه ظاهری ماژول های DDR با SDRAM

الف) بانک های DIMM از نوع DDR از نظر اندازه کاملا یکسان با SDRAM می باشد و از نظر ساختار متفاوت می باشد.
ب) بانک های DDR DIMM از نوع ۱۸۴ پین و بانکهای SDRAM DIMM از نوع ۱۶۸ پین می باشد.
پ) ماژول های DDR بدلیل اختلاف در ساختار DIMM قابل بر روی SDRAM DIMM نمی باشد.

به طور خلاصه :
حافظه های DDR در سال ۲۰۰۳ به عنوان تنها حافظه استاندارد شده نوسط کمپانیهای تولید کننده مادربورد و سایر ادوات کامپیوتر که به نوعی از حافظه استفاده می کنند مورد استفاده قرار گرفته است.

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

1 + 5 =

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا