اصطلاحات کامپیوتر Reviewed by Momizat on . اصطلاحات کامپیوتر Patch چیست؟ در لغت به معنای وصله و پینه است . اما در اصطلاح رایانه به کدی گفته می شود که به منظور ترمیم خطا یا بهبود عملکرد در یک برنامه اجرای اصطلاحات کامپیوتر Patch چیست؟ در لغت به معنای وصله و پینه است . اما در اصطلاح رایانه به کدی گفته می شود که به منظور ترمیم خطا یا بهبود عملکرد در یک برنامه اجرای Rating:
شما اینجایید: خانه » عمومی » اصطلاحات کامپیوتر

اصطلاحات کامپیوتر

اصطلاحات کامپیوتر

اصطلاحات کامپیوتر

Patch چیست؟
در لغت به معنای وصله و پینه است . اما در اصطلاح رایانه به کدی گفته می شود که به منظور ترمیم خطا یا بهبود عملکرد در یک برنامه اجرایی درج می شود که در حقیقت در مفهومی مشابه با معنای اصلی لغت است. وصله ها گاهی به منظور پاسخ به نیازهای پیش بینی نشده و برای افزودن ویژگی های جدید به یک برنامه ارائه می شود تا نسخه جدید برنامه عرضه شود.

Crack چیست؟
گاهی برای از بین بردن محدودیت های برنامه ها، افراد آشنا به فن، مستقیما فایل اجرایی برنامه را دستکاری می کنند و آن فایل را به عنوان نسخه crack شده عرضه می کنند که باید روی فایل اصلی برنامه رونوشت شود. حجم این نوع فایل ها معمولا به اندزه فایل اصلی برنامه است.

Keygen چیست؟
مخفف عبارت تولید کننده کلید (Key Generator) است. keygen برنامه ای است که با توجه به روال تشخیص کلید در نرم افزارها، به تولید کلیدهای معتبر برای برنامه می پردازد تا محدودیت های برنامه از میان برداشته شود. این روش نیز که عملی غیرقانونی است بهترین روش نفوذ به نرم افزار است و با این کار می توان مطمئن بود که محدودیت های برنامه بدون اشکال از میان برداشته می شود. با این کار برنامه تصور می کند که شما با پرداخت هزینه نرم افزار، کلید را از شرکت سازنده خریداری کرده اید.

Graphic Resolution چیست؟
رزولوشن یا تفکیک پذیری، معیاری برای اندازه گیری کیفیت تصاویر چاپ شده بر نمایشگر یا روی کاغذ است. تفکیک پذیری بیان کننده تعداد نقطه بر اینچ است. مقادیر بالاتر dpi کیفیت گرافیکی برتر را نشان می دهند.
Touch-pad چیست؟
وسیله ای ورودی برای کامپیوترهای قابل حمل است. حرکت یک شی مانند یک قلم یا انگشت در سرتاسر تخته رسم لمسی، باعث حرکت یک اشاره گر بر روی صفحه می شود. ضربه زدن با انگشت بر روی لایی، همانند کلیک با دکمه ماوس است. همچنین به آن ” حساس به فشار ” یا ” تخته رسم حساس به تماس ” هم گفته می شود.

Touch Screen چیست؟
یک نوع نمایشگر به همراه تابوی مستقیم حساس به تماس که تماس انگشت را به عنوان ورودی بر صفحه نمایش ثبت می کند.
برخی به جای استفاده از فناوری حساس به لمس بودن، از باریکه های نور یا پرتو درسرتاسر صفحه نمایش برای ساخت یک شبکه ( Grid ) که توسط حضور یک انگشت نزدیک صفحه نمایش منقطع شده است، استفاده می کنند.
هنگ (Hang) چیست؟
اصطلاحی است که در هنگامی به کار می رود که یک کامپیوتر شخصی یا ابزارهای محاسباتی الکترونیکی دیگر در هنگام کار، خارج از اراده کاربر قفل می شوند. در این حالت دستگاه به هیچ یک از ورودی ها و اعمال کاربر واکنش نشان نمی دهد.
قفل شدن ممکن است علت های گوناگونی داشته باشد، مانند گیر کردن چند خط برنامه در حلقه های بی پایان، داغ کردن بخشی از دستگاه، مخدوش بودن بخشی از حافظه و مانند آن.

Kernel چیست؟
بخش اصلی یک سیستم عامل را کرنل یا هسته گویند. کرنل کارهای ابتدایی اما بسیار مهم سیستم عامل، مانند مدیریت منابع کامپیوتر، آغاز به کار برنامه ها و مدیریت زمان را بر عهده دارد..

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

5 + 4 =

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا