نگاهی به خطاهای معمول در اینترنت و راهکارهای آن Reviewed by Momizat on . اگر يک ساعت در اينترنت به گشت و گذار به پردازيد، به احتمال زياد حداقل با يکي از خطاهاي وب سايت ها مواجه خواهيد شد. آشنايي با خطاهاي وب سايت ها به شما کمک خواهد اگر يک ساعت در اينترنت به گشت و گذار به پردازيد، به احتمال زياد حداقل با يکي از خطاهاي وب سايت ها مواجه خواهيد شد. آشنايي با خطاهاي وب سايت ها به شما کمک خواهد Rating: 0
شما اینجایید: خانه » عمومی » نگاهی به خطاهای معمول در اینترنت و راهکارهای آن

نگاهی به خطاهای معمول در اینترنت و راهکارهای آن

نگاهی به خطاهای معمول در اینترنت و راهکارهای آن

اگر یک ساعت در اینترنت به گشت و گذار به پردازید، به احتمال زیاد حداقل با یکی از خطاهای وب سایت ها مواجه خواهید شد. آشنایی با خطاهای وب سایت ها به شما کمک خواهد کرد نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید و از ساعت ها سر در گمی جلوگیری کنید (مخصوصاً در مواقعی که به نظر مشکل غیر قابل حل می آید).

در این مقاله برخی از خطاهای معمول که به احتمال زیاد در حین گشت و گذار در اینترنت با آنها برخورد خواهید کرد را بررسی نموده و راهکارهای آن را توضیح خواهیم داد.

خطای ۴۰۴: فایل یافت نشد (File Not Found)
این خطا به آن معنی ست که سرور، فایل مورد نظر شما را نیافته است. این فایل می تواند یک صفحه وب، یک تصویر و یا هر فایل دیگری باشد. تقریباً در این مورد کار خاصی برای حل مشکل از دست شما ساخته نیست. بد نسیت دکمه Refresh مرورگر خود را یک بار فشار دهید تا شاید صفحه لود شود. احتمال بسیار کوچکی وجود دارد این مشکل موقتی باشد. اما اگر نشد، می توانید به دارنده وب سایت یک ایمیل ارسال کنید و مشکل را به آنها اعلام کنید.

 

  • خطای ۵۰۰: خطای داخلی سرور (Internal Server Error)
    این خطا معمولاٌ بعد از پر کردن فرم (فرم ثبت نام، خرید، تماس با ما و …) و کلیک بر روی دکمه ثبت و یا ارسال رخ می دهد. این خطا به معنی آن است که برنامه نویسی وب سایت با یک خطا عمده برخورد نموده است و امکان ادامه برنامه وجود ندارد. در این خطا هم کاری از دست شما بر نخواهد آمد و می توان تنها به ارسال یک ایمیل به دارنده وب سایت و اعلام خطا بسنده کرد.

     

  • خطای ۴۰۸: حداکثر زمان انتظار برای صفحه وب سایت (Request Timeout)
    این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که قصد دانلود یک فایل بزرگ و یا یک صفحه وب سایت طولانی را داشته باشید. این احتمال نیز وجود دارد که برنامه نویسی وب سایت در جایی گیر کرده باشد، مثلاً در حلقه ای بی پایان قرار گرفته باشد. به احتمال زیاد با زدن دکمه Refresh این مشکل حل خواهد شد. بد نیست در فرصتی دیگر دوباره امتحان کنید. گاهاً وب سایت ها به علت فشار بیش از اندازه دچار چنین مشکلی می شوند.

     

  • خطای در دسترس نبودن سرور(Host Unavailable)

    یک فنجان قهوه بنوشید و کمی روزنامه مطالعه کنید! سرور وب سایت مورد نظر شما فعال نیست (Down). پس از مدتی با زدن کلید Refresh دوباره سعی کنید. این مشکل می تواند از چند دقیقه تا چند روز و یا حتی یک هفته به طول بیانجامد. اما معمولا بیش از یک روز طول نخواهد کشید. از جمله عوامل غیر فعال شدن سرورهای می توان از ری استارت کردن (Restart) سرور، قطع شدن آن از اینترنت، به روزرسانی و یا درچار شدن به ویروس ها نام برد. در چنین مواقعی ایمیل زدن به دارنده وب سایت کمکی نخواهد کرد، چرا که به احتمال زیاد ایمیل آنها نیز فعال نیست.

     

  • خطای عدم توانایی در یافتن سرور (Unable to Locate Host)

    این خطا به یکی از این دلایل است: سرور وب سایت فعال نیست (Down)، اینترنت شما قطع شده است، و یا آدرس وب سایت را درست تایپ نکرده اید. برای حل این مشکل، دقت کنید که آدرس وب سایت را به درستی تایپ نموده اید، اگر آدرس درست تایپ شده است، آدرس وب سایت دیگری را وارد نمایید تا از اتصال کامپیوتر خود به اینترنت مطمئن شوید. اگر هیچ وب سایتی را نمی توانید مشاهده کنید با ISP خود برای حل مشکل تماس بگیرید.

به صورت خلاصه و کلی در صورت مواجه شدن با یک خطا در اینترنت موارد زیر را برای حل مشکل امتحان کنید:

  1. دکمه Refresh مرورگر خود را بزنید.

  2. از صحت آدرس وب سایت وارد شده اطمینان حاصل کنید.

  3. مرورگر خود را ببندید و دوباره اجرا کنید.

  4. با دارنده وب سایت ارتباط برقرار نموده و مشکل را اعلام و یا در خواست راهنمایی کنید.

با ISP خود برای حل مشکل تماس بگیرید

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

6 + = 11

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا