RAM DDR2 Reviewed by Momizat on . DDR2 چیست؟  این DDR2 معنی خاصی ندارد و خلاصه DDR2 SDRAM است. همانطور که DDR نیز خلاصه DDR SDRAM است و تمام این حافظه ها از نسل SDRAM هستند. DDR در واقع  گفتیم م DDR2 چیست؟  این DDR2 معنی خاصی ندارد و خلاصه DDR2 SDRAM است. همانطور که DDR نیز خلاصه DDR SDRAM است و تمام این حافظه ها از نسل SDRAM هستند. DDR در واقع  گفتیم م Rating:
شما اینجایید: خانه » عمومی » RAM DDR2

RAM DDR2

RAM DDR2

DDR2 چیست؟
 این DDR2 معنی خاصی ندارد و خلاصه DDR2 SDRAM است. همانطور که DDR نیز خلاصه DDR SDRAM است و تمام این حافظه ها از نسل SDRAM هستند. DDR در واقع  گفتیم مخفف شده Double Data Rate به معنی انتقال دو برابر داده ها است و بدین منظور از حافظه های DDR می شود حافظه هایی از نسل SDRAM تولید کرد که داده ها را با سرعت دو برابر انتقال می دهند. بدین ترتیب حافظه های DDR2 داده ها را با دو برابر سرعت حافظه های DDR و چهار برابر حافظه های SDRAM منتقل می کنند. 

سرعت فرکانس حافظه های DDR از ۲۶۶ مگاهرتز آغاز شد و سپس مدل های ۳۳۳ مگاهرتزی و در نهایت مدل های ۴۰۰ مگاهرتزی وارد بازار شدند و بعدها تلاش هایی برای عمومی کردن مدل های ۵۳۳ مگاهرتزی حافظه های DDR توسط برخی شرکت ها صورت گرفت و پاسخ مناسب دریافت نشد. در همین زمان بود که حافظه های ۵۳۳ مگاهرتزی و اندکی بعد مدل های ۶۶۷ مگاهرتزی حافظه های DDR2 وارد بازار شدند. مدل های ۸۰۰ مگاهرتزی به عنوان سریع ترین حافظه تا مدت ها در صدر ماندند تا اینکه مدل*هایی جدیدتر با سرعت ۱۰۶۶ مگاهرتز وارد بازار شده اند.

هم اکنون حافظه های نسل DDR2 با سرعت ۱۲۶۶ و ۱۳۳۳ مگاهرتز وارد بازار شده اند و توسط سیستم های سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند. 

لازم است بدانید که فقط پردازنده های نسل جدید Core 2 Duo می توانستند از حافظه های سریع ۱۰۶۶ مگاهرتزی به بالا به صورت پایدار استفاده کنند. محصولات AMD می تواند از حافظه های ۸۰۰ مگاهرتزی به صورت پایدار استفاده کنند! نکته دیگر درباره حافظه های DDR2 افزایش ظرفیت این قطعات بود. در حال حاضر قطعات ۲ گیگابایتی از این نسل در بازار توزیع شده و البته در بسیاری از مادربردها با مشکلاتی مواجه است. با عرضه این قطعات پرظرفیت بر روی مادربردهای سطح بالا می توان تا ۸ گیگابایت از حافظه های DDR2 نصب و استفاده کرد. افزایش سرعت فرکانس DDR2 باعث افزایش زمان بندی (Timing) حافظه خواهد شد که از اصلی ترین نقطه ضعف این حافظه های در برابر نسل های پیشین تلقی می شود. در مدل های گران قیمت سعی فراوانی شده است که همراه با افزایش سرعت فرکانس حافظه ها، اعداد مربوط به زمان بندی کاهش یابد. بهای این قطعات قدری بالا و خرید آن برای عموم تاحدودی ناممکن است. 

درباره ی نویسنده

کارمند واحد فنی و سخت افزار شرکت توسعه نرم افزار روناس شرکت توسعه نرم افزار روناس ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی وب سایت و نرم افزار

تعداد نوشته ها : 77

نظر بدهید

4 + 8 =

از فروشگاه امداد فروش دیدن فرمایید
رفتن به بالا